Citroën C8 je veľké MPV vyrábané Citroënom od roku 2002. Prvá verzia tohto vozidla bola súčasťou tvz. línie Eurovan, spoločného projektu automobiliek Citroën, Peugeot, Fiat a Lancia, ktorý nemal výraznejší úspech. Každá z týchto automobiliek mala svoje vlastné MPV, boli však veľmi podobné a ničím výrazné. Preto sa Fiat a PSA rozhodli popracovať na línii nových 4 MPV s moderným vonkajším aj vnútorným dizajnom a ďalšími úpravami. Auto bolo predĺžené s úmyslom zväčšiť vnútorný priestor auta. Výsledkom snahy konštruktérov boli 4 vynovené, väčšie a pre každú značku charakteristickejšie MPV. Hlavné rozdiely, sa týkali vzhľadu prednej časti auta, ale taktiež v používaných motoroch, keď napríklad PSA používal výlučne svoje motory. Tieto modely sa označujú názvami Peugeotem 807, Fiat Ulysse, Lancia Phedra a štvrtým je práve Citroën C8.
Citroën C8, ktorého predchodcom bol model Evasion, prvýkrát predstavili v roku 2002 na autosalóne v Ženeve. Nový C8 zaujal hneď svojím vylepšením dizajnom, ale vynovené boli aj mechanické súčasti. Popri starších motoroch prevzatých z modelu Evasion, ktoré boli revidované, pribudli aj úplne nové motory. Novinkou bola aj možnosť používať benzínové agregáty. Vnútorný priestor auta je taký priestranný, že sa dá v ňom ľahko pohybovať. Okrem toho má C8 možnosť podľa potreby prestaviť rozloženie sedadiel (posúvať aj odstraňovať) a získať tak dodatočný objem úložného priestoru resp. miesta na sedenie, navyše má auto desiatky ďalších úložných priestorov. Objem batožinového priestoru sa pohybuje v rozmedzí 225 litrov, pri použití všetkých troch radov sedadiel, po odstránení tretej rady sa priestor zväčší na 1160 litrov, možné je prestaviť aj druhú radu sedadiel a získať tak až 2948 litrov nákladného priestoru.
Z ďalších charakteristík treba spomenúť panoramatickú strechu rozdelenú na tri časti. Zadné dvere sú posuvné, otvárané elektronicky. Vozidlo je určené aj na dlhé cesty a prepraví aj väčšie množstvo osôb, v závislosti na konfigurácii sedadiel poskytne maximálne 7-8 miest na sedenie. Okrem toto sa myslelo aj na bezpečnosť a auto je vybavené ABS, ESP a ASR a dostalo päť z piatich hviezdičiek v EuroNCAP testoch bezpečnosti.
Ponuka motorov zahŕňala benzínový motor 2.0L s výkonom 143 hp a viacero dieselových motorov 2.0L a 2.2L s výkonom 138-173 hp. V súčasnosti sa vyrábajú už len dve verzie 2.0L HDi motorov s technológiou Common-Rail (viď. nižšie). Špeciálne vo francúzsku sa vyrábali benzínové motory 2.2L resp. 3.0L s výkonom 160 resp. 211 koní.
Technické parametre
Modely a špecifikácie
Motor | Objem(cm3) | Výkon | Max. krútiaci moment | Emisie CO2(g/Km) | Zrýchlenie (0–100 km/h) | Max. rýchlosť (km/h) | Priemerná spotreba (l/100 km) |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.0 HDi 16V Diesel | 1997 | 100 kW/136 hp | 320 Nm | 159 | 10.5 | 170 | 6.1 |
2.0 HDi 16V Diesel | 1997 | 120 kW/163 hp | 340 Nm | 159 | 9.8 | 203 | 5.9 |
Parametre
Dĺžka | 4726 mm |
Šírka | 1854 mm |
Výška | 1752 mm |
Objem batožinového priestoru | 225 – 2948 l |
Hmotnosť | 2405 – 2610 kg |
Objem nádrže | 80 l |
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=5tqM7eHUXq4